thedevilinside.blogg.se

2012-09-13
18:34:07

Om idag.. Hahaha
Idag så skulle ju vi ha den här första hjälpen och brand utbildningen :) Men det visar sig att hon som skulle ha Första hjälpen med oss var sjuk! Så då fick min grupp som då skulle ha det på morgonen, vi fick jobba projekt istället, men typ ingen hade med sig sina datorer eftersom vi skulle ha allt det här... Så för mig och Fanny blev det att sitta och inte göra nånting i 2.5 timmar... Suuuuuper kul... Eller inte >_<  
 
Men sen så fick vi lunch och vi gick och åt på McDonalds och sen drog vi till brandstationen och väntade på att vi skulle börja... Så först så gav dom oss lite info om hur vi ska skydda os mot eld och massa sånt och sen gick vi ut och gjorde lite praktiska saker >:3 Vi fick testa släcka två olika mindre bränder! :) Först skulle vi släcka brinnande gasol typ... Med en sånhär tub med typ skum och sådär. Och först tyckt alla att det va lite läskigt men sen gick det bra! :) Och så efter det så skulle vi sen slägga en liten eld i en fotölj och så skulle vi släcka den med en brand filt. Alltså kväva elden... Det va faktiskt ganska lätt och kul! :) 
 
Hahaha och sen så skulle dom visa oss vad som händer när vanlig matolja börjar brinna och vad som händer när man ska försöka släcka den med vatten... Jag säger bara de... SLÄCK ALDRIG BRINNANDE MATOLJA MED VATTEN!!! Jääääävlaar... Han hälde typ 1 dl vatten i kastrullen med brinnande matolja och SHIT... Det typ exploderade... Det såg sjukt coolt ut men shit vad läskigt... Jag skulle ha filmat men jag gjorde aldrig de för jag trodde inte det skulle hända sådär... Men det var ju lite läskigt för jag stod typ precis framför (fast längre bort) men jag kände verkligen värmen och sådär nära! 
 
Här är jag och Fanny i skolan när vi inte har något att göra så vi "tuggar" plast växt ;) haha vilket också passar bra in med låten här nedan som en av lärarna spelade för oss! HAHAHAH XD 
Fina Fanny och jag idag på super tråkig lektion som vi inte äns kunde göra något på... O.o <3
http://thedevilinside.blogg.se/
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: