thedevilinside.blogg.se

2012-09-12
18:47:58

Dagens ridning!
Idag på stallet så mockade vi först... Som vi då gör varje gång. Men sen så skulle vi lära oss lite mer om "Häst vid hand". Alltså hur man leder hästen på rätt sett och sen också hur man ska leda den och visa upp den vid vetrinär besiktning m.m. Och det gick faktiskt bra för mig ock Fanny :3 Fast Hugo verkade tröttna på de efter ett tag... Hehe x) 
 
Men sen då när vi skulle rida så hade ju vi markarbete (liggande bommar) och när vi värmde upp och sådär så va Hugo super pigg och super stark... Han va så sjukt jobbig att ha att göra med för att han bara drog och sådär... :( Men jag antar att han bara tycker det är kul med hoppning och sådär.. ;) Så det blir nog lite roligare nästa vecka när vi har hoppning för då kommer han visserligen bli lika pigg men det kommer nog ändå vara lite roligare! För då är det mera "hopp" ^^ 
 
Här ser ni banan som jag försökte rita av :) 8 bommar och så skulle vi också göra en volt på andra sidan :) Och dom röda prickarna är koner! :D 


Över taggad häst innan ridning... Haha även när jag borsta så var han pigg och uppmärksam på allt.... haha så söt lilla Hugo är :') <3


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: