thedevilinside.blogg.se

2012-10-02
19:04:41

Praktik idag :) Gick superbra! ^^
Idag på praktiken så hade jag inte en lugn stund nångång... Men jag fick göra massa roliga saker också så det gjorde inte så mycket. Men först är de det här vanliga mocka, fodra, fodra hästar i hagen osv... Men idag var det bara jag och 2 stycken som mockade så det tog en stund men sen efter det så fick jag fodra helt själv och hästarna ska ha så sjukt mycket mat... Dom ska ha betfor, kraft, mineraler, B-vitamin och några ska ha havre också... och det tar en stund att fodra allt det där själv när det är typ totalt 30 st som ska ha mat i krubban,... xD 
 
Och sen efter det fodrade vi i hagarna och sen fick jag lunch. Och sen efter lunch så skulle vi fylla på med spån i stall gången och så skulle det vattnas... men då tänkte ju jag att: ska jag gå med en vatten kanna och vattna så det kommer ta år...? Haha nepp! Här tar vi fram brandslangen och vattnar hela stallgången tills den blir plaskplöt ^^ Och det höll jag på med fram tills att jag skulle ta in lektionshästen Wilma och göra iordningen henne till en ridlärare och sen var det dags att ta in alla andra hästar och sen slutade jag! :) 
 
Men sen när jag kommer till 4 tåget så visar det säg att det är 40 minuter försenat... Och jag som hade skyndat mig till bussen i Torshälla bara för att hinna med 4 tåget -.- x) 
 
Fin bild från imorse ^^
 
Hehe... Här blöter vi ner stallgången med brandslang.. ;) 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: