thedevilinside.blogg.se

2012-10-13
20:20:54

Dåligg update, men: Ridningen, torsdags, igår, idag + olyckan idag...
Har varit så sjukt trött så jag har inte orkat blogga på ett par dagar...
 
Torsdags: Då red jag Chanel som vanligt och jag hade lite små hoppning (små kryss) och galoppbommar! Det tyckte Chanel va superkul! Och hon va verkligen duktig på galoppbommar också! Men hon blev lite för taggad ett tag för att hon vilade i onsdags ... Hehehe 
 
Igår: Blev lite extra ridning för mig igår för att Alicia va typ sjuk så hon kunde inte rida så då fick jag ta henne! :) Och då red jag dressyr och testade rida på hackamore, men hon lyssnar inte så bra på det eftersom det inte ger samma "singaler" för det blir svårt att ställa henne osv... Men annars var hon super fin och hon galopperade bra och gjorde även några galoppombyten! ;D 
 
Idag: Hoppade bana idag! :D Super duktig! :D Jag tränade inför KM nästa helg (om de blir av, för det är för få som har anmält sig) och hon hoppade klockrent idag! Först hoppade jag en bana på 60cm och då vägrade hon bara 1 gång på en oxer, men annars gick det bra. Och sen hoppade jag en bana på 70cm och det gick helt klockrent! Fina hästen :'3 Och SEN så höjde vi lite till så jag hoppade 3 hinder på 80cm och hon va så sjukt duktig :') Så det va helt underbart :D 
 
Olyckan idag: Utöver att det gick så bra på hoppningen idag så hände en ganska tråkig sak också,.. Jag skulle hjälpa till att ta in unghästarna som är 6 st och vi va 6 st som skulle ta dom, så alltså en var, smartast så. Och så när vi kommer dit så är hästarna helt galna i hagen (mer än vanligtvis...) men vi tror att det ska nog gå bra ändå. Men nej nej.... När alla har tagit varsin häst så går vi ut ur hagen och vi hinnner gå ungefär 10 meter innan 4 som går längst bak börjar bli galna.. (jag gick sist) Dom hoppa rakt upp i luften, stegrar, bockar sparkar bakut och sånt... Men jag tänkte bara, nej jag kan inte släppa taget (skulle förmodligen få ännu mer panik då... Men efter ett tag var jag tvungen att släppa... Och precis då i den stunden som jag släpper så får jag en ganska så rejäl spark på min hand... Och det är mitt långfinger, ringfinger och lillfinger som får ta smällen, men mest ringfingret... Så jag todde mitt finger skulle trilla av... :( Men det är typ stukat och har ett litet sår på. Men det kunde vart värre... Jag kunde ha fått en spark i huvudet eller magen... :(
 
Chanel igår :)
 
Chanel idag efter hoppningen :D 
 
 
Mitt finger :<

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: